زمزمه‌های کمبود و گرانی در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گرمای تابستان در راه است و بازار آهن نیز به مانند دیگر عرصه‌ها، خود را برای چالش‌ها و نوسانات قیمتی آماده می‌کند. زمزمه‌های اعمال محدودیت‌های برقی در کارخانجات، کمبود سایز در برخی مبادی پرفروش و افزایش 30 درصدی کرایه حمل‌ها، ناقوس نگرانی‌ها را در این بازار به صدا درآورده است...

آهن پرایس: گزارش‌ها از اوضاع بازارهای مالی حاکی است نرخ ارز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در یک بازه نسبتا باثبات قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالان بازار با هدف کاهش ریسک‌های معاملاتی تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات، از حجم فعالیت خود می‌کاهند. در نتیجه، نرخ ارز در یک بازه نسبتا باثبات قرار می‌گیرد.

طبق آمار قیمت دلار در هفته گذشته در کانال‌های 57، 58 و 59 هزار تومانی نوسان کرد. به عقیده برخی فعالان بازار، کانال 58 هزار تومانی محل مناسبی برای نوسان دلار در روزهای پیش‌رو است.

بازار آهن نیز در نخستین روز هفته شاهد ثبات قیمت در اکثر محصولات بود با این حال، برخی نوسانات جزئی نیز در قیمت برخی اقلام مشاهده شد. به عنوان نمونه قیمت روز میلگرد در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود اما برخی کارخانه‌ها کاهش قیمت 100 تا 300 تومانی را اعمال کردند.

قیمت تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود اما ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها 30 تا 150 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت ورق سیاه (st37 و st52) و سایر ورق‌های فولادی در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود با این حال فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها 300 تا 800 تومان افزایش قیمت داشت. قیمت ورق‌ گالوانیزه، روغنی و رنگی در اکثر کارخانه‌ها 400 تومان کاهش یافت.

پروفیل: قیمت پروفیل در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود؛ قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌ها در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود. قیمت نبشی و ناودانی نیز در برخی کارخانه‌ها 200 تا 500 تومان افزایش یافت اما برخی دیگر از کارخانه‌ها ثبات قیمت را حفظ کردند.

بازار آهن در انتظار تابستان؛ نگرانی‌ها و امیدها

بازار آهن در حالی به استقبال گرمای تابستان می‌رود که زمزمه‌های اعمال محدودیت‌های برقی کارخانجات بار دیگر به گوش می‌رسد. این موضوع که در سال گذشته نیز شاهد آن بودیم، نگرانی‌هایی را از بابت اختلال در عرضه داخلی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، برخی از مبادی پرفروش با محدودیت سایز مواجه شده‌اند و به نوعی در تأمین برخی از نیازهای بازار با مشکل روبه‌رو هستند. به عنوان نمونه سایزهای قابل بارگیری میلگرد خراسان سایزهای 14، 16، 18، 28، 32، میلگرد میانه 14، 25، 32، میلگرد ابرکوه 14، 18، 20 و میلگرد نیشابور 20، 22، 25 گزارش شده است.

این کمبود، در کنار افزایش 30 درصدی کرایه حمل‌ها از ابتدای سال، می‌تواند به گرانی بیشتر و نوسانات قیمت آهن آلات در بازار آهن دامن بزند.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت آهن در کمین است؟

با وجود این چالش‌ها، قیمت‌ها در اکثر مبادی ثابت یا حتی با افزایش تخفیفات ارائه می‌شود که این موضوع می‌تواند تا حدی نگرانی‌ها را کاهش دهد و به ثبات نسبی در بازار کمک کند؛ اما در مجموع، اوضاع بازار چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد و باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.





:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: